Besøk på Wærhaug Gård

Postet av Skedsmo Rideklubb den 24. Jan 2020

Besøk på Wærhaug Gård

Wærhaug Gård drives av Vigdis og vi tok turen innom en vindfull desemberdag. Her er et bilde av hovedhuset hvor «sjefen» bor.

Vi møtte flere Skedsmo-medlemmer og i ridehuset var Thia Elise Nielsen i fin galopp med dressurponnien Fly. Vi fikk ta et bilde av dem etter treningen.

This forteller at hun anslår at det er 10-15 medlemmer av klubben totalt blant oppstallørene.

Wærhaug gård har 26 hester totalt, fordelt på to staller. Her er hovedstallen med boksene i venstre fløy og utstyr og for i midten.

Mens Thia rir tar Mari Stensrud oss med på en liten omvisning. «Lillestallen» er den eneste stallen som står igjen etter den tragiske brannen noen år tilbake – hovedstallbygget er nytt og lyst og flott og flesteparten av hestene står her. Her er det utøver i mange grener, dressur, sprang, mounted games, fridressur, feltritt og spansk dressur!

Thia forteller at det er organiserte dressurtreninger 3 dager i uken og sprang en dag. Wærhaug Gård har flotte turmuligheter i nærområdet og de har to utebaner og et ridehus som benyttes flittig. Thia sier at det beste med å stå på Wærhaug er det gode miljøet, gode rutiner som Vigdis har innarbeidet på alt og som fører til trivsel for både to- og firbente.

Thia liker godt sprang, men har konkurrert i både sprang, dressur og feltritt. Med den nye ponnien Fly blir det nok mest dressur. Vi ønsker Thia lykke til med trening og stevner og tar gjerne turen igjen ved en annen anledning.

Hilsen Hilde og Monica