Klubbmesterskap i Sprang - en liten stevnerapport

Postet av Skedsmo Rideklubb den 10. Sep 2020

To dagers sprangstevne med innlagt klubbmesterskap 5.- 6. september på Sørum Fritidsgård

Alle foto: Helene Amdal Gjerde

Endelig var værgudene på vår side – og vi hadde et perfekt stevnevær hele helgen. Litt regn hver natt holdt banene myke og fine.

A picture containing sitting, colorful, table, different

Description automatically generated Rosetter og dekken ligger og venter på å bli delt ut

Det manglet ikke på dugnadsånd og hjelpere i helgen – kakebakere, parkeringsvakter, banemannskap og andre hjelpere var på plass i tilstrekkelig antall og vel så det.

Det var i overkant av 30 startende ekvipasjer på lørdag hvor det ble avviklet ponniklasser. Søndag var det ca 110 startende fordelt på klasser fra 60 cm clear round og helt opp til 130 cm.

A group of people standing in a field

Description automatically generatedEn gjeng ponniryttere diskuterer banene til banebygger Frank Helk

Det ble kåret Klubbmester i ponni LB. Her tok Mathea Halsan med Davino sitt andre klubbmesterskap på rad, tett fulgt av Torborg Amalie Hegna med Skoglys Linnea. På tredje plass kom Linnea Sjørbotten Jordet med Move on Lady Primrose – en ponni hun nettopp har fått – så dette var jo en fin start på samarbeidet.

A group of people walking down a dirt road

Description automatically generatedDet bygges og det flyttes hindre i løpet av dagen og alle hjelper tilA person riding a horse

Description automatically generatedÅrets klubbmester i ponni sprang; Mathea Halsan og Davino

Det ble delt ut rosetter og gavekort helt opp til MB for ponni og alle ponniene på første plass fikk gulrøtter.

A group of people standing in front of a building

Description automatically generatedUpåklagelig humør på helgens tekniske personell, SDA, OD, Stildommer og banebygger var på plass i tårnet – her ute på balkongen til ære for fotografen

Søndagen startet kl 09 med clear round klasser for hestene og allerede i 80 cm ble årets første klubbmester for hest kåret, Thea Sylling med Gyno-Mixx var raskest og best, fulgt av Karianne Klaveness Holmen med Tobajo Piri Piri og Elise Hagrim med Shakira II.

Description automatically generatedThea Sylling med Gyno-Mixx tar æresrunden

I klasse 100 cm for hest vant Elise Seime Molvig med sin Pinoccio og på andre plass kom Maja Sørlid med Por Favor og på tredje plass Andrea Løseth Moheim med Annaharvey Springbok

A person riding a horse

Description automatically generatedElise Seime Molvig og «Nicco»

I den høyste klubbmesterskapsklassen 110 cm var det Isabella Olsen med Lavintos som stakk av med seieren, fulgt av Madelen Hansen Sørlie og Chasing Hilo og med Rosa Hele Sabbasen med Lord Ricello på bronsjeplass.

Ett stevne på hjemmebane betyr at alle må trå til og det kan bli hektisk løping mellom arbeidsoppgaver og klargjøring av hest og start. Mange av klubbens startende denne helgen hadde det på denne måten og vi er utrolig glade for at alle bidrar.

A person riding a horse

Description automatically generatedIsabella Olsen (resultatservice) med Lavintos

Vi avslutter med et luftig bilde fra 130 cm med Marte Bartnes og Cabaris og gleder oss allerede til NM i feltritt om bare to dager!!

Description automatically generatedMarte Bartnes (banesjef) og Cabaris

Vi takker alle som var med og vi gratulerer alle vinnere så mye.

På vegne av Sprangkomiteen - Monica Vandbakk