Uttakskriterier for mesterskap, cuper og konkurranser

Postet av Skedsmo Rideklubb den 13. Jul 2020

Det nærmer seg  mesterskap i forskjellige grener og vi har derfor gjennomgått og vedtatt uttakskriterer som vil være gjeldende for uttak til mesterskap, cuper og konkurranser hvor man representerer Skedsmo Rideklubb. .

Uttakskriterier Skedsmo Rideklubb  -  Vedtatt juni 2020

Ved uttak til mesterskap, cuper og konkurranser på vegne av Skedsmo Rideklubb må følgende kriterier være til stede for at en ekvipasje kan være aktuell for deltagelse:

• Kvallifisering i henhold til NRYFs og konkurransens gjeldende krav
  • Gyldig medlemskap i Skedsmo Rideklubb

Uttak til mesterskap, cuper og konkurranser gjøres av Sportskomite for gjeldende gren.Ved tilfeller hvor sportskomiteen opplever utfordringer ved uttak, eller ved innhabilitet, vil styret bistå ved uttak.

Ved flere aktuelle ekvipasjer vil sportslige resultater benyttes som grunnlag til uttak og da etter følgende prioritering:

1. Resultater siste 12 måneder for ekvipasjen på det aktuelle nivået, eller høyere.
  2. Resultater på L/E og internasjonale stevner vektlegges høyest, deretter D, UK og K.
    1. I sprang vil feil og tid klasser vektlegges før feil og stil.
  3. Generell erfaring og sannsynlighet for at ekvipasjen får en fin opplevelse ved deltagelse

Ved fortsatt likestilte ekvipasjer vil uttak gjennomføres ved loddtrekning.